Antwerpen2012.reismee.nl

Antwerpen, 13 februari, Olga, Paardenzaad & YamYam

Beste lezers,

Onze reis begon vroeg, erg vroeg. Bij het reiken van het ochtendgloren lagen wij allen namelijk nog te maffen. Wij hadden de uitermate snelle en luidruchtige trein van 12:55(!). Iedereen, zelfs mevrouw van Praag, was op tijd, wat een teken van God leek te zijn. Dit zelfde teken werd daarna verdoezeld achter een donkere wolk van depressie nadat Sander de horoscopen voorlas, welke verre van positief waren.

Eenmaal aangekomen in de ghetto van Antwerpen bekroop ons een leeg gevoel. Inderdaad, wij moesten pinnen. Na het pinnen liepen wij met groteske stappen richting de uitgang van het station. Tijdens deze route kwamen wij langs de YamYam, een chinees tentje. Merde, Sophie vertrouwden het niet omdat er in plaats van een Chinees, een Belg achter de balie stond.

Met Sander als navigator, zonder navigatie-app, vonden wij het hotel binnen no-time. De dames liepen er langs, aangetrokken door de verse geur van appelflappen en diamanten. Gelukkig waren de o zo welgehumeurde heren scherp.

Nadat we het appartement (foto's volgen) in al zijn heiligheid en schoonheid hadden ontdekt (uitzicht volgt), besloten wij de plaatselijke supermarkt te bezoeken. Dit was hels. Verschrikkelijk. De supermarkt was net zo groot als meerdere winkels uit het Westland tezamen en rook naar gebruikde skischoenen. Na enig consult tussen de 'vakantiegangers' waren de boodschappen bepaald. Natuurlijk gokten wij op het uiteindelijk te betalen bedrag. Dit bedrag kwam neer op €86,38. Inderdaad, een schok. Vooral na de royale schatting van €30,- door de heer S. van Genderen. Wij allen wezen richting het vlees als schuldige. Gelukkig maakte het vlees zijn fout goed via zijn lekkere smaak, zo in een pita broodje.

Nadat Sander bezig was het restant van de pan leeg te roven, werden plots onderwerpen aangesneden als paardenzaad, zweetcocktails, en scheetjes bij een concert welke nefast waren voor Sanders, anders zo'n grote, eetlust.

Jullie vragen jullie vast af wie Olga is. Olga is onze schoonmaakster (geen foto) welke piekfijn werk heeft afgeleverd, kuch. Onze schatting is dat Olga niet hoger dan de 1.55 reikt, daar de hoge plekjes niet stofvrij zijn gemaakt.

Na het eten bepaalden wij de dagopbrengst (een friggin' volle maag) en wat wij de volgende dag gingen doen. Een hint: het gaat over school en verder wil ik er niet veel over kwijt.

De rest van de avond keken wij tv en maakten wij Naomi alvast warm voor de voetbaldagen die komen en natuurlijk Wie is de Mol (Liesbeth...)

Tot de volgende keer!